סוגי מצלמות אבטחה

תכונות ומאפיינים רבים מבחינים מצלמות אבטחה אחת מהשנייה. איכות התמונה שהן מספקות, המיגון החיצוני של המצלמה, טכנולוגיית החיישן, אופן החיבור למקור חשמל, אופן הצפייה בצילומים, אופציות הזום, צילום בתאורה משתנה ועוד. במאמר זה אתייחס למאפיין הצורה. מספר צורות אופייניות למצלמות אבטחה, וכל אחת מהן מאפשרת תכונות מסוימות.

מצלמות כיפה

אלו הן מצלמות עגולות ככיפה, נראות מעין כדור המחובר לתקרה. כאמור, מצלמות כיפה מותקנות בדרך כלל על התקרה, דבר המאפשר שדה ראייה פתוח ורחב ככל האפשר. צורתה הכיפתית העגולה של המצלמה אסתטית למראה, ולכן היא נפוצה מאוד בכניסה לחנויות, קניונים ומשרדים. מצלמות כיפה מותקנות על פי רוב בתוך מבנים. עדשת מצלמת הכיפה מכוסה בפלסטיק שחור, כך שלא ניתן לראות לאן העדשה מכוונת, בעוד שניתן לכוון אותה ל-360 מעלות. קיימות מצלמות כיפה אינפרא אדום- כלומר לצילום בחשיכה או בתאורה עמומה, מצלמות כיפה אנטי וונדליות– עשויות ברזל וזכוכית משוריינת, מצלמות ממונעות וכן מצלמות כיפה עם עדשה משתנה.

מצלמות גוף

להבדיל ממצלמות הכיפה העגולות, מצלמות גוף הן בעלות מבנה בצורת קובייה, מעין קופסא. המצלמות עצמן מגיעות ללא עדשה, כך שניתן להרכיב ולכוון עדשה, להחליף ולהתאים אותן על פי הצרכים. כך ניתן למשל להתגבר על צילום באזורים בעייתיים. מצלמות גוף מיועדות לצילום ממוקד מאוד ולמרחקים גדולים, צילומי תקריב (עדשת זום גבוה), כאשר יש צורך לקבל צילומים איכותיים מאוד. מצלמות גוף יכולות לצלם גם בתנאי חשיכה. קיימות מצלמות עם עדשות ממונעות (PTZ) ומצלמות גוף בעלות רזולוציה גבוהה. רמה גבוהה ביותר של מצלמות גוף היא צילום בצבע בלילה באמצעות טכנולוגיה של הגברת אור כוכבים.

מצלמות נסתרות

שלא כמו סוגי המצלמות שהוזכרו לעיל, מצלמות נסתרות נועדו בעיקר למעקב ולגילוי במצבים בעייתיים, כאשר אתה חושד במישהו. השימוש במצלמות נסתרות נפוץ לצורכי מעקב אחר מטפלת בילדים או בקשישים, המטפלות בגני הילדים וכן בבתי עסק לצורך מעקב אחר עובדים בעייתיים. מצלמות נסתרות מטבען הן קטנות מאוד, כך שיוכלו להיות מוסלקות בחפצים קטנים, כלי בית, ריהוט וכו'. עדשת מצלמות נסתרות היא כגודל ראש סיכה- 2-3 מילימטרים, כך שהן יכולות "להציץ" מבעד רווח קטן מאוד.

072-331-1488 דילוג לתוכן